domenica 7 aprile 2013

Style Tips

I really enjoy watching. Even when people speak to me I'm focused to what surrounds me: how is furnished the environment, what is wearing the person who is talking to me; I'm are always looking for a detail that can strike my attention. One detail that is not necessarily "beautiful", but that can distinguish a situation of "normality" in something "special."
Similarly there are special style tips that can make a difference: a red lipstick even if you are dressed in jeans, a hat even if you go out in a gym suit, a white shirt in cotton poplin that is absolute elegance and simplicity.


Mi piace molto osservare. Anche quando le persone mi parlano sono sempre attenta a cosa mi circonda: come è arredato l'ambiente, cosa indossa la persona che mi sta parlando; sono sempre alla ricerca di un particolare che possa colpire la mia attenzione. Un particolare che non sia per forza "bello", ma che distingua una situazione da "normalità" in generale a "speciale".
Allo stesso modo ci sono dei particolari di stile che possono fare la differenza: un rossetto rosso anche se si è vestite in jeans, un cappello anche se si esce in tuta, un bella camicia bianca in popeline di cotone che eleganza e semplicità allo stato puro.



Red lipstic (KIKO)
Shirt ( Cèline)
Hat ( Borrowed from my mum)

Rossetto (KIKO)
Camicia (Cèline)
Cappello( Preso in prestito dalla mia mamma)

sabato 6 aprile 2013

Day#7 Lanterns' light: Mètis

In the center of Seminyak there's s a corner of paradise: Mètis Bali Restaurant, a restaurant overlooking the green fields of rice paddies.
One of the most elegant and sophisticated places of the island that makes you experience all the five senses.After having watched the sunset and enjoyed the dinner, all dance until morning!

Nel centro di Seminyak c'è un angolo di paradiso: Mètis Bali Restaurant, un ristorante che si affaccia sui verdi campi di risaie. 
Uno degli ambienti più eleganti e sofisticati dell'isola che seduce tutti e cinque i sensi.Dopo aver guardato il tramonto e gustato la cena, tutti a ballare fino a mattina!







My look of the whole holiday? shorts, t-shirts and flat sandals!On this island, what makes you beautiful is the magnetism of nature.
But ... ther's short and shorts, t-shirts and t-shirts and sandals and sandals:

T-shirt (Valentino)
Shorts (HTC)
sandals (taken at a market in Nice)

Simplicity is the most beautiful form of style, but also the most difficult!



Il mio look dell'intera vacanza? shorts, t-shirts e sandali! In quest'isola ciò che ti fa bella è il magnetismo della natura.

Ma.... c'è short e short, t-shirt e t-shirt e sandalo e sandalo:
t-shirt (Valentino)
shorts (HTC)
sandali(presi in un mercato di Nizza)

La semplicità è la più bella forma di stile, ma anche la più difficile!



lunedì 1 aprile 2013

Day#4 Mango and Papaya for a smooth skin

Every morning I start my day with energy. A fruit salad of Papaya and Mango, a long Indonesian coffee and a warm brioche with jam.
The only fruit plate for the colors that offers could be framed in a picture.
Isn't it beautiful? and also very healthy because I have found that these two fruits have great anti-aging properties and make the skin soft, as well as being very low of calories!


Ogni mattina inizio la mia giornata con un bel carico di energia. Una macedonia di Papaya e Mango, un caffè lungo indonesiano e una brioche calda con marmellata. 
Il solo piatto di frutta per i colori che regala potrebbe essere incorniciato in un quadro. 
Non è bellissimo? e anche molto salutare perchè ho scoperto che questi due frutti hanno grandi proprietà antiage e rendono la pelle morbida, oltre ad essere a bassissimo contenuto calorico!